L’ajuntament de Barcelona ha creat la taula d’emergencia climàtica que pretén dinamitzar amb accions concretes i urgents les mesures establertes en el Pla Clima de Barcelona. Es vol que el gener del 2020 amb algunes de les mesures ja en marxa i amb màxima participació ciutadana es declari a Barcelona l’emergència climàtica, aquesta declaració està en línia en altres que s’han fet des d’universitats i institucions governamentals d’altres països com és el cas del Parlament Europeu, d’Escòcia, del Parlament Britànic, de la ciutat de Nova York o de la mateixa Generalitat de Catalunya.
Malgrat la bona intenció i el cert impacte de sensibilització cap al problema de l’escalfament global aquesta iniciativa d’abast mundial, pot convertir-se en paper mullat si no hi ha un veritable pas endavant en la implantació d’accions urgents i concretes a tots els nivells per descarbonitzar el planeta. Els científics ho estan advertint, els fets climàtics i les dades són cada cop més negatives, el CO2 ha arribat a 415 ppm. i el temps de reacció s’esgota.
Creiem fermament, que les ciutats estan cridades a ser el motor de canvi en la lluita contra el canvi climàtic i per això mateix, donem la benvinguda a qualsevol iniciativa com la creació de l’esmentada taula en la qual també participarem, tanmateix, una declaració, per si mateix, no garanteix un avanç real cap els objectius previstos. Quedem a l’espera de veure com s’estructura i com s’impulsen des de l’ajuntament i els organismes competents les necessàries actuacions per fer efectiva aquesta emergència climàtica.